Maltesers, Fernão de Magalhães och norsk film

"Mannen som elsket Yngve" tog precis slut. Stannar hemma över dagen för att repa mig och jobba lite helsjälvständigt med en artikel om Fernão de Magalhães resa runt jorden. Mitt intensiva maltesersätande avstannade helt då jag efter att ha zappat ett tag fastnade på den norska ungfilmdomsfilmen "Mannen som elsket Yngve". Jag kom in ungefär mitt i filmen, men hade oerhört mycket tid till att avnjuta den trovärdiga känsla man förmedlade. Vet inte om jag kände mer bara för att jag är i ungefär samma ålder och kan relatera till händelserna, eller om det var ovanligt bra skådespelare för jag har inte sett ett sådant bra skådespel i en (skandinavisk) ungdomsfilm tidigare. Hur som helst har jag velat se mer fina bög-filmer och här var det en väldigt fin en, trots att den inte innehöll så mycket fysisk kärlek så att säga.. Alltså pussar ooo kramar :) Lesbiska filmer skulle till stor del missbrukas genom att massförsäljas till pojkar i åldrarna 13-21 (de äldre skulle köpa dem "till sina barn"). Hmm.. Starkt och fördomsfullt påstående, men så känns det.
KleppN
Bild hämtad från: http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article2251812.ece

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback