Bussig busskamrat

Solstrålarna står som spön i den ack så fjällsnöiga marken! (Fjällsnöig mark är då snön har drivit runt med vinden och skapat vackra formationer vilket får dig att uppleva den där magiska fjällkänslan)
Var med Kim igår :) Tog det lugnt, såg lite The Mentalist. Sedan gick vi till John för att vara med honom, Mehico och Jon. Vi såg "Four brothers" - mycket fin film. Sedan var det hög tid för mig att spela "Left for dead".. Låt oss säga att jag och Xbox inte är riktigt synkade. Somnade som ett litet barn hos Kimmie runt 0100.
Idag ska jag umgås med väninnor, så 1305 skulle jag ta bussen från Härnösand. Väl på bussen såg jag alla fina människor som skulle dela denna varma, förtjusande bussfärd med mig och började tänka på hur gärna jag vill vara trevlig mot mina färdkamrater. Finns det mycket som gör en gladare än då man gör någon annan glad - bara genom en liten, liten gest? Jaja. Tänker göra en fin liten lista på hur man gör just detta på bussen.

Fem sätt att bli en bussigare busskamrat

Busschauffören är också din färdkamrat - det är ju dennes förtjänst att du ens kan åka buss. Ett leende och någon hälsningsfras med positiv anda skulle väl inte sitta fel? Sedan kan man tänka på att ett sådan enformigt arbete som busschaufför måste motarbetas! Starta en liten konversation om någonting helt off. Prata om vad du tänker äta till middag, eller på vilken bokhandel man för tillfället har rea på.

♥  Om du som ensam resande upptäcker att bussen är ganska väl befolkad, eller om du vet att den kommer bli det - sätt dig med någon annan som reser ensam och skit i rädsla för kroppskontakt med främlingar.

♥  Om du nu sitter med någon okänd på platsen närmast gången och känner för att titta ut genom ert gemensamma fönster - se för guds skull till så att denne inte tror att du stirrar på honom/henne. Detta kan uppfattas som mycket obehagligt!

♥  När en äldre dam/guube (gammal) kliver på en väl befolkad buss vet du vad du ska göra. Låt denne sitta ner förihelvete!

♥  Det är ok att vända dig mot rutan, gömma dig, låtsas sova och låta musiken omfamna dig då du är för trött för att prata med den bekanta som kliver på bussen.

Hua, nu blev det lite pressat då det ska bjuppas på mat hos AMANA! om sisådäär.. 40 min. Måste duscha litegrann. Hua, stress :( Lägger upp en bild från Åre när jag var där i Januari också. Enjoy!
GOD KVÄLL!

snööö
Copyright som fan, men vem brukar bry sig alls egentligen?

Kommentarer

Postat av: juliajonsson

Grattis gumman :') Välkommen till bloggvärlden<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback